Skip to content

Městské technické a bytové středisko Holýšov

Menu
  • O společnosti
    • Profil společnosti
    • Struktura společnosti
    • Obchodní údaje
    • Kontakt
  • Produkty a služby
    • Provoz domů
    • Provoz tepelného hospodářství
    • Provoz údržby
    • Provoz technických služeb
    • Provoz ekonomický
    • Společenství vlastníků
    • Vyúčtování služeb
    • Prodej propan-butanových láhví
    • Prodej materiálu
  • Spravované objekty
    • Byty města Holýšov
    • Bytové domy SVJ
    • Nebytové domy
  • Zákaznické centrum
    • Časté otázky
    • Co dělat když…
    • Ceníky
    • Kalkulace tepla
  • Ke stažení
    • Formuláře změn
    • Návody, vysvětlivky
    • Pro SVJ
    • Ceník technických služeb
    • Ostatní
    • Kalkulace tepla
    • Přímé telefonní linky
  • Fotogalerie
    • Společnost
    • Bytové objekty
    • Nebytové objekty
    • Tepelné hospodářství
    • Údržba
    • Technické služby
    • Ekonomický úsek
  • Kontakty
    • Kontakt
    • Vedení společnosti
    • Provoz domů
    • Provoz tepelného hospodářství
    • Provoz údržby
    • Technické služby
    • Provoz ekonomický
    • Přímé telefonní linky
  • Portál SVJ

Provoz domů

Vedení evidence nájemníků, vlastníků, domů a nebytových prostor

  • Evidence nájemníků, vlastníků, bytových a nebytových prostor je prováděna v písemné a elektronické podobě.
  • V písemné podobě evidujeme nájemní smlouvy, evidenční listy, dohody o provedení stavebních úprav v bytě, žádosti, pasporty domů a bytů apod. V současné době je využívána především kartotéková forma.
  • K elektronické podobě evidence naše společnost využívá informační systém Domus, který pokrývá veškeré činnosti spojené se správou bytových a nebytových prostorů. Elektronickou formou je evidována veškerá písemná evidence, ale i ostatní data jako např. kontaktní údaje nájemníků, evidence plateb, předpisy nájemného, odečty měřidel apod.

Základní pojmy – evidence

  • Evidenční list – formulář, který je nedílnou součástí nájemní smlouvy. Obsahuje základní údaje o uživateli bytu (jméno, adresu, spolubydlící), základní údaje o dispozici bytu a konstrukčních prvcích a položky předpisu. Při jakékoli změně uvedených údajů je nájemci odeslán nový evidenční list (vlastníkovi – rozpis plateb).
  • Pasport domu – formulář, ve kterém jsou zaznamenány veškeré technické informace o domu a jeho konstrukčních prvcích v závislosti na čase (historie).
  • Pasport prostoru – formulář, ve kterém jsou zaznamenány veškeré technické informace o bytovém či nebytovém prostoru a jeho konstrukčních prvcích v závislosti na čase (historie).

Vedení pasportů domů, bytových a nebytových prostor

  • Vedením pasportů domů, bytových a nebytových prostor se rozumí soubor podkladů, které zejména stanovují jejich vlastnosti, stav a hodnotu. Mezi základní údaje pasportu patří veškeré dostupné informace o zařizovacích předmětech a konstrukčních prvcích. Součástí této evidence je také vedení technické a provozní dokumentace, mezi kterou patří především revize (kontroly) vyhrazených zařízení, periodické prohlídky domů, bytových a nebytových prostor a zpracovávání plánu oprav, resp. návrhů na opravy či investice.
  • V současné době tyto údaje evidujeme nejen v písemné, ale také v elektronické podobě (IS Domus [›]).

Základní pojmy – pasporty

  • Konstrukční prvky – zařízení a zařizovací předměty domů, bytových a nebytových prostor.
  • Zařizovací předměty – vybavení bytu, které má vliv na výši předpisů.

Smluvní zajištění dodávek služeb a energií

  • Smluvním zajištěním dodávek energií a služeb se rozumí zajištění služeb a energií nezbytných pro provoz objektu, mezi které patří například dodávka tepla, teplé užitkové vody, odečty dat z měřidel, provoz a údržba výtahu, zajišťování oprav, protipožární zabezpečení objektu, úklid objektu, deratizace, desinfekce, desinsekce objektu apod.
  • Smluvní zajištění dodávek služeb je zajišťováno pro vlastníky objektu, městské bytové a nebytové prostory, a to na základě mandátních smluv, smluv o dílo, zákonem nebo vyhláškou.
  • Pro potřeby ročního vyúčtování služeb jsou prováděny odečty měřidel na studenou a teplou vodu a teplo.
  • Protipožární zabezpečení objektu – zabezpečení objektu v souladu s platnými právními předpisy týkajícími se této problematiky.
  • Provoz a údržba výtahů – zajištění bezpečného provozu výtahů v souladu s platnými právními předpisy.
  • Dodávka tepla a teplé užitkové vody – viz Provoz tepelného hospodářství.
  • Zajišťování oprav – viz Provoz údržby.

Základní pojmy – dodávky služeb

  • Odečty dat z měřidel – odečet hodnot, které slouží jako podklad pro roční vyúčtování služeb.

Předpis nájemného a záloh na služby

  • Předpis nájemného a záloh na služby je stanovení výše měsíčního nájemného a záloh na služby jednotlivým nájemníkům a vlastníkům za užívání bytových a nebytových prostor.
  • Nájemníkům městských bytových a nebytových prostor je stanovena výše nájmu dle platných právních předpisů. Výše záloh na služby spojené s užíváním bytu se stanovuje podle požadavku nájemníka (formulář pro změny zde) nebo na základě ročního vyúčtování služeb.
  • Vlastníkům bytových a nebytových prostor je stanovena výše předpisu v závislosti na výši příspěvku na správu domu a pozemku objektu, odměně správci a zálohách za služby spojené s užíváním bytu.

Základní pojmy – předpisy

  • Příspěvek na správu domu a pozemku objektu (dříve Fond oprav) – soubor finančních prostředků vyhrazených k údržbě společných částí objektu a činnosti SVJ.
  • Odměna správci – platba, kterou hradí vlastník bytu správci za správu objektu.
  • Zálohy spojené s užíváním bytu – např. zálohy na studenou vodu, teplo, elektrickou energii do společných prostor, měřiče tepla, výtahy, zařizovací předměty apod.
  • SIPO – Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva.

Vedení evidence a kontrola plateb, vyúčtování zálohových plateb

  • Evidencí plateb se rozumí souhrn veškerých informací o platbách spojených s užíváním bytových a nebytových prostor. Nájemníci objektů ve vlastnictví města hradí platby prostřednictvím SIPO. Vlastníci objektu hradí platby spojené s užíváním bytových a nebytových prostor bezhotovostním převodem na účet SVJ nebo přímo na přepážce bankovního ústavu.
  • Kontrola plateb je porovnání předpisů plateb s platbami zaplacenými. Platby neuhrazené přes SIPO je možné hradit přímo na pokladně MTBS nebo převodem z bankovního účtu.
  • Není-li platba (u nájemníků) uhrazena do konce měsíce, je nájemníkovi zaslána upomínka.
  • Vyúčtování zálohových plateb se provádí 1x ročně a řídí se „Pravidly o poskytování a rozúčtování plnění nezbytných při užívání bytových a nebytových jednotek“. Vyúčtování služeb se provádí z předpisů záloh do 30. 4. následujícího roku. Finanční vyrovnání vyplývající z ročního vyúčtování se provádí do 31. 7. následujícího roku formou složenky nebo platební formou, kterou vlastník nebo nájemce výslovně vyžaduje. V případě, že je na roční vyúčtování podána oprávněná reklamace (musí být podána písemně), termín finančního vyrovnání se posouvá na 31. 8. následujícího roku.

N O V I N K Y

Upozorňujeme občany, že jsou zprovozněny přímé telefonní pevné linky na naše pracovníky – Náměstí 5. května 14 – viz kontakty. Rovněž si je můžete stáhnout ve formátu .pdf.

Prosíme o jejich používání – zrychlíte tak vyřízení své záležitosti. Děkujeme.

 

Z důvodu zamezení šíření koronaviru omezuje MTBS styk s veřejností.
Používejte, prosím, vstup hlavním vchodem – přes verandu. Použijte zvonek a vyčkejte příchodu odpovědné osoby.
Děkujeme.

 

Kontakty:

379 491 175 – pracoviště MTBS náměstí 5. května 14 – správa bytů, technické služby.

379 491 126 – pracoviště MTBS – kotelna č.p. 582 – údržbářská činnost, dodávky tepla a teplé vody.

 

Městské technické a bytové středisko Holýšov 2023 . Powered by WordPress